Sunday, September 30, 2007

ကၽြန္မႏွင့္ လြတ္လပ္ျခင္းမဲ့ေသာျခေသၤ့ကၽြန္း(၁)




ၾသဂတ္စ္လရဲ႕ ေန႕တစ္ရက္မွာပါ။
ျမန္မာျပည္ရွိ လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ားကို ေထာက္ခံအားေပးတဲ့အေနနဲ႕ စကၤာပူမွာလည္း ျငိမ္းခ်မ္းစြာ လမ္းေလွ်ာက္ဖို႕ ကၽြန္မ မိတ္ေဆြက စတင္အၾကံဥာဏ္ရျပီး လိုက္ပါဖို႕အတြက္ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေခၚပါတယ္.. ။ ကၽြန္မက ေစတနာသန္႕သန္႕ေလးနဲ႕ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵေလးေပါင္းျပီး ဒီသတင္းကို ကုိယ္တိုင္ အားလံုးကို ျဖန္႕ေ၀ေပးလိုက္ပါတယ္ .. ။ ( ၄ေယာက္ ဥပေဒကို ထိုအခ်ိန္က ကၽြန္မ ေသခ်ာနားမလည္ခဲ့ပါ ၊ ေကာင္းတာတစ္ခု လုပ္တာကိုပဲ ကူညီခ်င္စိတ္မ်ားသြားခဲ့ျခင္း )ေနာက္ဆက္တြဲ ရလဒ္ေတြက စကၤာပူ ဥပေဒကို မထိဘူးလို႕ ထင္ရေပမယ့္ ကပ္ထိသြားတဲ့အတြက္ စံုစမ္းေမးျမန္းျခင္းခံရတာေတြ ၊ အလုပ္ရႈပ္သြားတာေတြ အားလံဳးျဖစ္သြားၾကပါတယ္ .. ။ တစ္ခုပဲ ကၽြန္မ အားလံဳးကို ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္မတို႕ စကၤာပူက ျမန္မာေတြက ေကာင္းက်ိဳးတစ္ခုကို လုပ္လိုက္ၾကတာပါ .. ။ အားနည္းခ်က္ေလးေတြ အမ်ားၾကီးျဖစ္သြားတာတစ္ခုအတြက္ပဲ လမ္းလာေလွ်ာက္တဲ့ သူမ်ားအားလံုး စစ္ေဆးေမးျမန္းျခင္းခံခဲ့ရတာေတြအားလံဳးအတြက္ ရင္ထဲကေန ၀မ္းနည္းစြာ ေတာင္းပန္ပါတယ္ရွင္ ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကေန သင္ခန္းစာေတြေရာ ၊ မေက်နပ္တာေတြေရာ ကၽြန္မရင္ထဲ အမ်ားၾကီး ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္ ။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကေနပဲ ကၽြန္မ အမ်ားၾကီး စိတ္ပိုခိုင္မာသြားတာေတြက ေကာင္းတဲ့ဘက္ကေန ၾကည့္ရင္ ေတြ႕ရပါတယ္ ။ အမ်ားၾကီး တိုးတက္ျပီး ေနလို႕ေကာင္းတဲံ့ ျခေသၤ့ကၽြန္းကို ကၽြန္မ အားလံဳးသေဘာက်ပါတယ္။ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ တရားမွ်တေသာ လြတ္လပ္ခြင့္နဲ႕ ပတ္သတ္ျပီးေတာ့ တစ္ခုပဲ ပုိမိုျပင္းထန္သြားတာက “ကၽြန္မ ျခေသၤ့ကၽြန္းကို စိတ္အမ်ားၾကီးကုန္သြားပါသည္” ။ လူသားတစ္ဦးရဲ႕ လြတ္လပ္ခြင့္မဆိုထားႏွင့္ ၊ ဘာမဟုတ္ေသာ သဲတစ္ပြင့္ကို သဲတစ္အိတ္ေလာက္ လုပ္တာကို လက္ေတြ႕ၾကံဳလိုက္ရျပီ။

အျဖစ္အပ်က္မ်ားရဲ႕အစ

ရဲေတြက သတင္းေတြကို လိုက္ေနျပီဆိုတာ ကၽြန္မသိလိုက္ရတာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္နက္ ကၽြန္မဆီ အေႏွးနဲ႕အျမန္ ေ၇ာက္လာေတာ့မယ္ဆိုတာကို ကၽြန္မ ရိပ္မိခဲ့ပါတယ္ .. ။ ကၽြန္မက ကၽြန္မလုပ္ေဆာင္ထားတဲ့ အပိုင္းအတြက္ေတာ့ အမွန္နဲ႕ပဲသြားဖို႕ စိတ္ကို ျပင္ဆင္ခဲ့ပါတယ္ .. ။ သိသိခ်င္းေတာ့ ပူထူသြားတာေတာ့ မျငင္းပါဘူး .. ။ အေတြ႕အၾကံဳလည္း မရွိေတာ့ စကားေျပာဖို႕အတြက္ေတာ့ စကားလံဳးေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စီရပါေသးတယ္ .. ။ ျမန္မာလုိေျပာရမွာမွ မဟုတ္တာ မွားလို႕မရဘူးေလ။
ကၽြန္မမွန္းထားတာတက္ ပုိျပီး ေစာစြာ တန္ဂလင္းရဲဌာနခ်ဳပ္က ကၽြန္မဆီ ဖုန္းဆက္ပါတယ္ .. ။ သူတို႕နဲ႕ ေတြ႕ဖိုအတြက္ ပထမအၾကိမ္ ရက္ခ်ိန္းျပီး အဲဒီေန႕မွာ ကၽြန္မ အဇမ္ဆိုတဲ့ အိုင္အိုနဲ႕ စတင္စကားေျပာရပါတယ္။

“လင္း မင္းအသက္ဘယ္ေလာက္ရွိျပီလဲ မင္းငယ္ငယ္ေလးနဲ႕ ဒါမ်ိဳးေတြ ေလွ်ာက္လုပ္တာ မင္းမိဘေတြ ဘာမွမေျပာဘူးလား”

“မင္းသိလား မင္းျဖန္႕ေ၀လိုက္တဲ့ သတင္းတစ္ခုက ငါတို႕ရဲေတြ ဘယ္ေလာက္အလုပ္ရႈပ္သြားလဲဆိုတာ”
ဆိုတဲ့စကားေတြနဲ႕ အေဟာက္ေတာ့ခံရပါတယ္ .. ။





ကၽြန္မစိတ္ထဲကေန အမွန္ကို တစ္လံဳးမက်န္ ကၽြန္မပါ၀င္ခဲ့တဲ့အပိုိင္းေရာ ၊ အၾကံဥာဏ္ စတင္ရခဲ့တဲ့ ကၽြန္မ မိတ္ေဆြႏွင့္ ေျပာဆိုခဲ့တာေတြေရာ ၊ ကၽြန္မ ျဖန္႕ေ၀ခဲ့တဲ့ သတင္းအပိုင္းကုိေရာ အားလံုးကို ေျပာျပခဲ့ပါတယ္ .. ။ ဇတ္လမ္းက ဘာေတြဆက္ျဖစ္မလဲဆုိတာ အဲဒီအခ်ိန္က အေကာင္းေရာ အဆိုးေရာ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားရပါတယ္ .. ။ ျမန္မာျပည္မွာ ဆႏၵျပပြဲေတြ မစတင္ခင္ ရက္ပုိင္းေလးရဲ႕ တစ္ရက္မွာ ကၽြန္မကို ရဲက ဖုန္းဆက္ပါတယ္ .. ။ ကၽြန္မ အိမ္မွာရွိလားဖုန္းဆက္ေတာ့ ကၽြန္မက ရွိတယ္လို႕ ေျဖလိုက္ပါတယ္။ နာရီ၀က္အတြင္း ေရာက္လာမယ္ေျပာပါတယ္ .. ။ ကၽြန္မလဲ ေစာင့္ေနခဲ့ပါတယ္ .. ။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း

“မင္း သံုးတဲ့ ကြန္ျပဴတာဘယ္မွာလဲ”

“ငါသံုးတဲ့ စက္က ဒီမွာ ။ ငါ့အိမ္မွာ စက္က တစ္လံုးပဲရွိတယ္”

ေျပာေျပာဆိုဆုိနဲ႕ သူတို႕အားလံုး ကၽြန္မစက္ကို စတင္ျဖဳတ္သိမ္းပါတယ္ ။ ကၽြန္မလဲ ရုတ္တရက္ေတာ့ နည္းနည္းေၾကာင္သြားပါတယ္ ။

“ငါတို႕ မင္းစက္ကို စစ္ေဆးရမယ္။ မင္းဘာေတြလုပ္ထားလဲဆိုတာ”

“ျပသနာမရွိပါဘူး မင္းတို႕စစ္ခ်င္ရင္ရပါတယ္”

သူတို႕ျဖဳတ္သိမ္းေနတာေတြကို ကၽြန္မ ဒီအတိုင္းပဲ ရပ္ၾကည့္ေနျပီး အက္ဒပ္ပတာေတြပါ ယူေတာ့

“အဲ အဲဒါေကာ္နက္ရွင္အတြက္ ၾကိဳးေတြ မင္းတုိ႕ မလုိဘူးထင္တယ္”

ကၽြန္မအေျပာကို ရဲေတြက “ ေက့စ္အတြက္ စစ္ေဆးရာမွာ ရွိသမွ်အရာအားလံုး ငါတို႕လိုတယ္”

“အိုေက မင္းတုိ႕ အဲဒါေတြ ယူမယ္ဆို ငါဘာမွမေျပာလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ငါ့ရဲ႕ စီဒီကုိေတာ့ ထားခဲ့ပါ။ အဲဒါ ငါနဲ႕ငါ့ခ်စ္သူပံုေတြခ်ည္းပဲ သိမ္းထားတဲ့ စီဒီပါ .. ။ မင္းတို႕ မယံုရင္ ငါအခုဖြင့္ျပလုိ႕ရတယ္”

“ေဆာရီး လင္း အကုန္သိမ္းဖို႕အတြက္ ငါတုိ႕မွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္”တဲ့ ။။





ကၽြန္မ ဘာမွ မေျပာလိုေတာ့ပါ။ လက္ပိုက္သာၾကည့္ေနခဲ့ရသည္။ အားလံုးသိမ္းျပီးခ်ိန္မွာ ရဲက
“မင္းသံုးတဲ့ ဂ်ီေမးလ္အေကာင့္နဲ႕ ပါ့စ္၀ါဒ္ကို ငါတို႕ကို မင္းေပးရမယ္”
ကၽြန္မ ခဏေတြေ၀သြားပါသည္။ စကၤာပူဥပေဒအေၾကာင္း ကၽြန္မ အားလံုး နားမလည္ပါ။ ေပးရမည္လား ၊ မေပးရမွာလား ကၽြန္မ ရုတ္တရက္ ဘာလုပ္ရမယ္မွန္း မသိခဲ့ ။ ကၽြန္မ လက္ကိုင္ဖုန္းကို ကိုင္ေတာ့လည္း ရဲေတြက ဘယ္သူ႕ကုိမွ ဖုနး္ေပးမဆက္ခဲ့ ။ ကၽြန္မ ကိုကို႕ကို လွမ္းေမးဖုိ႕လည္း မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့။ ကၽြန္မတစ္ေယာက္တည္း ေယာင္နနျဖင့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့
“အင္း မင္းတို႕ကို ငါ့အေကာင့္ေပးလို႕ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရက္ပုိင္းပဲ။ မၾကာခင္ ငါျပန္သံုးမယ္”
လူတစ္ေယာက္ပါစင္နယ္အေကာင့္ကို သိမ္းခြင့္ရွိသလားေတာ့ ကၽြန္မ မသိပါ ။ ကၽြန္မ ေမးလ္ကို ဖြင့္ၾကည့္ရင္ေတာ့ တစ္ေန႕ကို အေစာင္၆၀ေလာက္၀င္ေနမည့္ ရာဟူးဂရုမွ ေမးလ္ေတြ ၊ သတင္းဌာနက သတင္းေတြ ႏွင့္ ရႈ႔ပ္ယွက္ခတ္ေနမွာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ သူတို႕ကို ကၽြန္မေမးလ္ကို ၄ရက္ေလာက္ ေပးျပီး ေနာက္တစ္ရက္မွာပဲ ကၽြန္မ ပါ့စ္၀ဒ့္အားလံုး ျပန္ေျပာင္းပစ္လိုက္သည္။ ကၽြန္မသံုးေသာ ေမးလ္ကို အျခားသူက ေန႕စဥ္ဖြင့္ၾကည့္ အားလံဳးလိုက္ဖတ္ စစ္ေဆးေနတာ ကၽြန္မ မၾကိဳက္ပါ။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႕ဘက္က ေက့စ္ကို ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ ၊ ကၽြန္မတို႕ဘက္ကေရာ ဘာေတြ ျပင္ဆင္ထားလို႕ရလဲဆုိတာ ကိုကုိနဲ႕တိုင္ပင္ျပီး အားလံုးကို ေစာင့္ၾကည့္ေနခဲ့ရပါတယ္ .. ။ တစ္ခုပဲ ကၽြန္မ ေျပာခ်င္တာက ကၽြန္မ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ကိစၥမွာ ပါ၀င္ပတ္သတ္ခဲ့တာ ကၽြန္မ မိဘေတြ နဲ႕ ကၽြန္မခ်စ္သူ ဘာတစ္လံုးမွ မသိခဲ့ပါဘူး။ သူတုိ႕ကို ဘာမွမတိုင္ပင္ဘဲ ကၽြန္မ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း ကူညီပါ၀င္ခဲ့တာပါ .. ။ ေသးေသးေလးလို႕ ထင္ခဲ့တာလည္း ပါပါတယ္ ။ အဲဒီအတြက္ ဒီကိစၥနဲ႕ပတ္သတ္ျပီး ေက်နပ္ျခင္း မေက်နပ္ျခင္းေတြ မိတ္ေဆြတုိ႕မွာ ေျပာခဲ့ခ်င္ရင္ ကၽြန္မဆီကိုပဲ တုိက္ရိုက္လာခဲ့ပါ ။ မဆိုင္တဲ့ ကၽြန္မခ်စ္သူကို သြားေျပာျခင္းေတြ ၊ ကၽြန္မ မိဘကိုအေၾကာင္းၾကားမွာေတြ မလုပ္ၾကပါနဲ႕ ။ မဆိုင္တဲ့သူကို ဆြဲမထည့္ဖုိ႕ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္ပါတယ္။

ဒါေတြျဖစ္ျပီးရက္ပိုင္းမွာပဲ ကၽြန္မတို႕ အမိေျမမွာ ၾကီးမားေသာ ဒီဆႏၵျပပြဲၾကီး ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္ ။ တကမာၻလံုးရဲ႕ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္း ၊ ဖိအားေပးျခင္း ၊ ျပည္သူမ်ားရဲ႕ ေအာ္ညည္းသံ ၊ ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ ေဆြးေႏြးမႈေတြ အားလံုး ေပါင္းစည္းျပီး စကၤာပူအျဖစ္အပ်က္က အေသးအမႊားေလးျဖစ္သြားခဲ့ျပီး ရက္ေတာ္ေတာ္ၾကာ အဆက္ျပတ္သြားပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Channel New Asia က ထြက္လာတဲံ သတင္းအရ စကၤာပူသက္ဆုိင္ရာေတြက ဒီေက့စ္ကို ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေျဖရွင္းဖု႕ိဆိုတာေတြ ထြက္လာပါတယ္။ အဲဒီလိုမွ မရွင္းဘဲ ကၽြန္မတို႕ကို ရံုးေတာ္မွာ တရားစြဲမယ္ဆိုရင္ လူရီစရာ ျဖစ္ေတာ့မွာမုိ႕လုိ႕ပါ ။ ကၽြန္မတို႕ကို ခ်စ္လြန္းလုိ႕ မဟုတ္ပါဘူး။
ေနာက္ထပ္ Officer ေတြနဲ႕ ကၽြန္မေတြ႕ခဲ့ရပံုႏွင့္ ေနာက္ပိုင္းအျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္။



9 comments:

Anonymous said...

I am sorry to learn that you have got troubled on the organising march.

As a Burmese,I am proud you are one of the brave and responsible person from Myanmar.

I support you in every way I can.

Freedom to express what you believe is always right everywhere. So, please do not let us down by staying in Singapore means without any freedom to express.

Your friend.

Anonymous said...

1- i m shock to read about the Saa Lone authorities. They are not very different to the SPDC.
2- please, keep on the movement.

Anonymous said...

First, i want to say to u . u right!

Anonymous said...

Sis,

I'm very proud of you.

I feel the same as you.

They ALL are disgusting.

Anonymous said...

I am with you for this difficult time. At least, you stand up for the truth.

A "No" uttered from deepest conviction is better and greater than a "Yes" merely uttered to please, or what is worse, to avoid trouble. -- Mahatma Ghandi

Again, best wishes for you in this struggle with the police state of Singapore.

Anonymous said...

That's unlawful action from Singapore Authorities. We are waiting for more information and we will take any action whatever we can.

thanks for sharing to us.

Anonymous said...

I sympathize you. I think Singapore government should lax its tough rules in some circumstances like this.

ထြန္း said...

You are HERO! Brave! Buddha bless you. Wish everything is ok. You are a model for us.

Burmese Gold Bull said...

i really doubt if they can ask for your gmail passward.

Post a Comment

အၾကံျပဳ comment ၀င္ေရးေပးတဲ့အတြက္ လိႈက္လွဲစြာ ေက်းဇူးတင္ရွိပါတယ္ရွင္ ။ မဖြယ္မရာ စကားမ်ား ၊ ဆဲဆိုျခင္းမ်ား ၊ ေပါေၾကာင္ေၾကာင္စကားမ်ား ၊ တစ္စံုတစ္ဦး၏ ကုိယ္က်င့္တရားသိကၡာကို ထိခိုက္ေစေသာ စကားမ်ား ျဖစ္ပါက ထို comment မ်ားကို လက္ခံမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ေလးစားစြာ အသိေပးအပ္ပါတယ္ရွင္ ။ အလည္လာေရာက္ အၾကံျပဳေရးသားျခင္းမ်ားအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ။ စာမ်ား ရွင္းလင္းစြာ ျမင္ရဖုိ႕အတြက္ Space မ်ား ထည့္ရိုက္ေပးၾကပါရွင္။